Experiment

Okay. Hari ni aku ingat nk buad satu sesi photography yg mengaitkan darah yer. Tapi aku terpikir nak pakai darah sendiri. Aku pon pikir care lain,ingat nk buad darah buatan/handmake blood . Aku ta tau pape,tpi aku ade teringat kad satu cter tu,dye cter cre2 nk buad darah. Tajuk cter tu Kalau Aku Bukan Artis,artis yg menjadi mangse mse tu Norliana Samsuddin. Tpi aku ta ingat byak mcm mne nk buad darah.....yg aku ingat pkai madu dngan sirap jer. Aku pon try la buad,tpi ta jadi....sebab terlalu cair. So,the only thing i have to do is tanye lah di Facebook. Last2 aku dpat msej dri abang aku Shahril Iskandar a.k.a Arisha Iskandar.


Conversation :

Abg Yei : Darah Buatan : Sirap botol kecik, nescafe, madu sebotol. Masak madu sebotol smpi menggelegak, pastu masukkan sirap 3/4 botol, ikut kepekatan, pastu bancuh 1 @ 2 sudu nescafe dgn sedikit air panas, biar pekat, then masukkan ke dlm bancuhan sirap dan madu yg menggelegak. Masak dgn api kecik dlm 15 min, make sure bancuhan tak berketul. Pastu sejukkan..then masukkan dlm botol. Air jgn banyak sgt, biar nescafe tu pekat klu darah baru, klu darah yg da 5 @ 6 hari biar cair sikit je.Botol kecik....jgn botol besar tau. Tuang semua n didihkan. Bila da mendidih baru masuk sirap.


Aku : Okay,thanx . 


So,petang ni aku nk try buad lah...kalau jdi...mmg aku sayang abang aku.