Malang Tak Berbau

Semalam aku ta gi school,koz pagi2 aku dah kene tolong mak aku memasak. Mak aku msuk pertandingan memasak antara blok2. Aku kesiankan mak aku di aku tlong la. Lgpun ta yah g skolah yer dok? huhu. Perghhh,sekali tangan ajaib aku memainkan peranan....mmg tak terkata lah hasilnya,haha. Mak aku buad puding special dye aku lak masak Ikan 3 Rasa. Perghhh ta pecaye aku pgi tu mak aku bgtau....Ikan 3 Rasa tu dpat no.1!!! Perghhh,puding mak aku lak dpat no.2 kategori Pencuci Mulut. Haha,terkezut aku. Tpi based on the title,aku bukan nk cter psal smlam...aku nk cter psal HARI INI. Perghhh,aku pgi2 dah ready nk g skolah sebab nk ganti semalam. Semalam kan aku tak dtg tlong mak aku msak. Shamsul lak call aku "Wey ko g skola tak ari ni? Ambik aku,aku bgun lambat la....aku bgun kul 7" Jam aku mse tu mnunjukkan kul 7.08 am. Cepatnye kau mndi???  Aku start motor,pkai sweater,pkai earphone,gerak. Dah smpai umah Shamsul okey lgi....time aku dah nk msuk simpang kilang kad jambatan Nerek tu pergghhhh....bengang gile. Dan2 hujan lebat......aku redoh hujan je tadi....bwak moto tak nmpak ape langsung,pipi perit je rse hujan menitik. Seksa kau tau. Bile da nk smpai je Awah. Dan2 tak hujan,perghh memang bertuah la aku hari ni. Dpat mndi free. Smpai je sekolah huishhh.....kene kutok reramai...ade yg ckap 1.Org suh bsuh bju mlm tdi,yg kau ni bsuh pgi tdi sape suruh. 2.Paya mane kau terjun ni? 3.Yoi anak sungai. Sumpah malu gile,aku nk ponteng pgi tdi,tpi aku tepikir ape aku nk jwab nan mak aku nnti. Shafiq d offer lepak umah dye sbb dye pun basah kuyup.....Aku,Muhaimin,Shamsul nan Shafiq da ready nk blek umah. Cikgu Rozi pulak dtg suh masuk dewan....aduyai... Masuk je dewan mmg malu la,semua org pndang. Perghhh....mmg malang tak berbau la kan.

Credit to : Khairul Anuar Mohamad / Anu / Mat Nyum
*terime kasih kerane memPERLI aku :))